Luottamusmiehet

Ammattiliitto JHL näkyy työpaikallasi ennen kaikkea luottamusmiehen kautta. Hän on sinun tukihenkilösi, joka huolehtii, että työsopimuksesta alkaen asiat ovat kunnossa ja kunnossa myös pysyvät.

Alakohtaisen- tai pääluottamusmiehen kautta saat neuvoja ja apua aina kun niitä tarvitset. Hänellä on paras ja viimeisin tieto alasi ajankohtaisista asioista, kuten työehtosopimuksista ja työlainsäädännöstä.

Luottamusmies toimii myös sinun ja muiden työpaikkasi työntekijöiden edustajana paikallisissa neuvotteluissa. Hän on vahvoilla, jos mahdollisimman moni työpaikan työntekijä kuuluu ammattiliittoon.

Yhdistyksen keskeisinä toimijoina ovat puheenjohtaja ja yhdistyksen hallitus sekä luottamusmiehet. Tehtävänä on jäsentemme edunvalvonta; mm. palkkaus ja työolosuhteet. Lisäksi tarjotaan yhdistyksen kautta alueellista ja valtakunnallista koulutusta opintopäivien ja järjestökoulutuksen merkeissä. Mikäli koulutus kiinnostaa, ota yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan.