Jäsenedut ja jäsenten muistaminen

• Kummelin käyttömaksut: yhdistyksen jäsenent saavat käyttää Kummelia jäsenhintaan, tarkemmin kotisivujen Kummeli-osiossa.

• Korvaus kulttuuritilaisuuden tai liikuntasuorituksen pääsymaksusta: yhdistyksen jäsenillä on mahdollisuus saada korvaus Suomessa järjestetyn kulttuuritilaisuuden, elokuvaesityksen tai liikuntasuorituksen pääsymaksusta. Korvaus on henkilökohtainen, se maksetaan kertakorvauksena ja on enintään 25 €/jäsen/vuosi. Korvaus on haettava 23.12.2017 mennessä. Korvaushakemuslomake postitetaan keväällä 2017 jäsenkirjeen liitteenä ja sen saa tulostettua myös tästä:

• Jäsenetusopimus Raahen Kesportin kanssa: Raahen JHL ry 055:n jäsen saa -20% alennuksen normaalihintaisista vaatteista ja jalkineista. Asioidessasi Kesportissa ota jäsenkortti mukaan ja esitä se kassalla.

• Jäsenetusopimus Pattijoen Neste-huoltamon kanssa autonpesusta v. 2017: superpesu 17 € (norm. 22 €), tehopesu 11 € (norm. 17 €) ja peruspesu 10 € (norm. 13 €). Esitä jäsenkortti kassalla.

• Raahen Seudun Osuuspankilta yhdistyksen jäsenet saavat   jäsenetuja jotka näet seuraavasta liitteestä:

• Kultajousi Oy tarjoaa jäsenalennuksia tuotteistaan. JHL:n jäsenkortilla saa kaikista Kultajousi- ja Westerback-liikkeistä huomattavia etuja (alennus normaalihitaisista tuotteista):

• kellot -20%

• kultakorut ja -ketjut -20 %

• timanttikorut -20 %

• hopeakorut -20 %

• lahjatavarat -20 %

• Kalevala-korut -20 %

• pöytähopeat -20 %

• tilaustöiden ja työsuoritusten hinnoista alennus tapauskohtaisesti.

• JHL:n jäsenkortti oikeuttaa alennukseen Teboil-huoltamolla. JHL:n jäsenille polttoaine-etu on 2 snt/litra. Lisäksi saat Teboil-huoltamoilla 10 prosenttia alennusta voiteluaineista (koskee 10 litran ja sitä pienempiä astioita).

• JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turvassa. Kollektiivinen jäsenvakuutus sisältää matkustajavakuutuksen ja tapaturmavakuutuksen pysyvän haitan varalle.

• Liitto on vakuuttanut ammattiin opiskelevat jäsenensä ammattihenkilön vastuuvakuutuksella. Vakuutus on voimassa teoriaopetuksen aikana ja työharjoittelussa.

• Liiton neuvottelemat työ- ja virkaehtosopimukset ovat etuja sinänsä. Niillä sovitaan, mitä työstä kuuluu maksaa, millaiset ovat työajat ja miten vuosiloma- ja sairauslomaoikeudet määräytyvät. Myös työsuhdeturvasta sovitaan liiton neuvottelemalla työ- ja virkaehtosopimuksella.

• JHL:läisillä on oma työttömyyskassa. Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassa tarjoaa ajanmukaiset palvelut mm. ansiopäivärahan, koulutustuen ja vuorottelukorvauksen suhteen.

Jäsenten muistaminen

50 v, 60 v, 70 v, 80 v ja 90 v merkkipäivämuistaminen 20 euron lahjashekillä.

Edesmenneitä jäseniä muistetaan adressilla mikäli omaiset ottavat yhteyttä ja puheenjohtaja/hallitus saa näin tapahtuneesta tiedon.