Jäsenedut ja jäsenten muistaminen

• Kummelin käyttömaksut:

• yhdistyksen jäsenet saavat käyttää Kummelia jäsenhintaan, tarkemmin kotisivujen Kummeli-osiossa.

• Korvaus kulttuuritilaisuuden tai liikuntasuorituksen pääsymaksusta:

• yhdistyksen jäsenillä on mahdollisuus saada korvaus Suomessa järjestetyn kulttuuritilaisuuden, elokuvaesityksen tai liikuntasuorituksen pääsymaksusta.

•  Korvaus on henkilökohtainen, se maksetaan kertakorvauksena ja on enintään 30€/jäsen/vuosi.

•  Korvaus on haettava 15.12.2024 mennessä. Korvaushakemuslomakkeita saa toimistolta ja sen saa tulostettua myös tästä:

PDF-tiedostokulttuurikorvaushakemus 2024.pdf (118 kB)
Kulttuurikorvaus maksetaan hakemuksen saavuttua. Jos korvaus ei saavu tilillesi kahden viikon kuluessa, pyydämme ottamaan meihin yhteyttä.

Jäsenten muistaminen

Jäseniä jotka täyttävät 50 tai 60 vuotta, huomioidaan merkkipäivänä 20€ lahjakortilla.

Seuraavat vuosikymmenet 70, 80, 90....... huomioidaan onnittelukortilla.

JHL:n jäsenyyteen kuuluu mm. seuraavia etuja

Edunvalvonta/sopimusturva
Jäsen on liitto- ja yhdistystason edunvalvonnan piirissä. Jäseneen sovelletaan valtakunnallisia ja mahdollisesti paikallisesti yhdistyksen solmimia sopimuksia.

Luottamusmiestoiminta
Luottamusmies on jäsenen lähin turva. Jäsen voi kääntyä apua tarvitessaan luottamusmiehen puoleen työtään tai työsuhteensa ehtoja koskevissa asioissa.

Työttömyysturvaetuudet
Jäsen, joka on maksanut jäsenmaksua vähintään 26 viikkoa ja on ollut tämän ajan työssä vähintään 18 tuntia viikossa, on oikeutettu työttömyyskassaan maksamiin ansiosidonnaisiin etuuksiin.

Oikeusapu
Työsuhteeseen liittyvissä oikeustapauksissa liiton maksuton oikeusapu.

Liiton vakuutusturva
Liittovakuutus kattaa kaikki JHL:n jäsenet ja sisältää mm.
- vapaa-ajan invaliditeettivakuutuksen
- matkustajavakuutuksen
- lisätietoja saat vakuutusyhtiö Turvan konttoreissa

Liiton maksuton koulutus ja kunta-alan opisto
Kunta-alan opiston lisäksi koulutusta järjestävät aluetoimistot alueellisina ja yhdistykset paikallisina kursseina sekä opintokerhoina. Lisätietoja saat JHL kouluttaa-esitteestä ja Motiivi-lehdestä.

Lomatoiminta ja oma lomakeskus Livohka
Kunta-alan opisto ja lomakeskus Livohka ovat jäsenille edullisia lomanviettopaikkoja.

Majoitusetu matkustaville
JHL:n jäsenkortilla saa SRM:n (Suomen retkeilymajajärjestö) retkeilymajoista alennuksen koko perheelle.

Motiivi-lehti 10 numeroa/vuosi
Lehden mukana lähetetään lisäksi liitteitä eri ammattiryhmille.

Jhl:n tarjoamat jäsenedut